Wednesday, September 05, 2007

حمایت از خانواده چی می گه؟

خوب اینم از لایحه جدید برای حمایت از خانواده! پررویی هم حدی داره دیگه! بابا این که اسمشو هر چی میشه گذاشت غیر از "حمایت از خانواده"...

گزارش محبوبه حسین زاده رو توی سایت تغییر برای برابری بخونید:

" ... مساله مهم دیگر تجویز ازدواج مجدد است که در حال حاضر این ازدواج باید با اجازه همسر اول باشد و در قانون، مجازات کیفری هم برای از دواج مجدد بدون اجازه همسر در نظر گرفته شده بود اما در این لایحه ازدواج مجدد مردان با اجازه دادگاه و منوط به تمکن مالی مرد و تشخیص دادگاه در برقراری عدالت توسط مرد صورت می گیرد. کدام مردی در دنیا پیدا می شود که ازدواج دوم انجام دهد و ادعا کند که همسر اول را به اندازه همسر دوم دوست دارد..."

"... درصد زنان شاغل در كشورما فوق العاده پايين است و بقيه كار نمي كنند و آناني كه كار مي كنند درآمدشان كفاف زندگي در حد استاندارد را نمي دهد بنابراين زنان مجبور مي شوند شوهر پيدا كنند. حتي بسياري از زنان مشكلات را تحمل مي كنند به خاطر اين كه اگر طلاق بگيرند و فرزند هم داشته باشند، مشكلات مالي شان بيشتر مي شود. در اين شرايط دولت، دو متغیر برهم زننده خانواده؛ یعنی ازدواج موقت و ازدواج مجدد، را مطرح می کند باعث می شود که در واقع عنصر خیانت را در خانواده به صورت شرعی وارد می کند و می گوید شما می توانید به همسران تان خیانت کنید و من اين را هيچ جاي دنيا نديدم. از این شرایط قدرتمندان جامعه یعنی مردان نفع می برند و اما برنده دیگر دولت است چون یک وظیفه دولت طبق قانون اساسي این است که به وضعیت آحاد مردم رسیدگی کند. دولت ما به جاي اين كه در مورد زنان مطلقه، بيوه و ...فكري كند مساله مردان را بر دوش زنان مي اندازد و به جاي اين كه كاري براي زنان فراهم كند آنان را سوق مي دهد به سمت ازدواج موقت و ازدواج مجدد. و در اين حال مردان را با يك سري امتيازهاي ظاهری وادار مي كند كه خرج زنان را بدهند..."

2 comments:

Laleh said...

خیلی خیلی احمقانه اس.

Anonymous said...

and at the end of the day, while we the whole world emphasizes on empowering women, Iran is working on 'further' empowering Men!

_kimia